V participativnem procesu med januarjem in decembrom 2024 je bila pripravljena Strategija razvoja in upravljanja turizma v občini Kranjska Gora 2025–2035 in potrjena na 14. redni seji Občinskega sveta Občine Kranjska Gora, 18. decembra 2024
Na tej spletni strani smo od januarja do decembra 2024 objavljali novice o poteku priprave Strategije razvoja in upravljanja turizma v občini Kranjska Gora 2025–2035 ter vas vabili k sodelovanju. Spletna podstran ostaja aktivna – na tem mestu vas bomo v prihodnje obveščali o njenem izvajanju.
Občinski svet potrdil Strategijo razvoja in upravljanja turizma občine Kranjska Gora 2025–2035
Na 14. redni seji Občinskega sveta Občine Kranjska Gora je bila potrjena Strategija razvoja in upravljanja turizma za obdobje 2025–2035. Dokument, ki predstavlja temelj nadaljnjega, dolgoročno vzdržnega razvoja turizma v občini, je rezultat intenzivnega participativnega procesa, ki je trajal vse od začetka leta 2024.
Vključevanje občanov in strokovne javnosti
Strategija je nastala skozi obsežen participativni proces, ki je vključil širok spekter deležnikov – od občanov in turističnih ponudnikov do predstavnikov lokalnih društev in strokovne javnosti. Ključni koraki so zajemali spletno anketo, več delavnic z lokalno skupnostjo in strokovnjaki, poglobljene intervjuje, dva odprta dogodka za širšo javnost, celoten proces pa je spremljala in usmerjala širše zasnovana Strateška skupina, ki je vključevala vse skupine deležnikov, tako iz turizma kot povezanih dejavnosti. Proces je bil podprt z objavami in povabilom k sodelovanju na spletni strani Občine Kranjska Gora in v lokalnem časopisu Zgornjesav’c.
Strategija se odziva na številne izzive
Strategija se odziva na izzive, kot so potreba po boljšem upravljanju turizma v koničnih 20 % leta in dvigu kakovosti in doživljajskosti ponudbe za okrepitev drugih delov leta, povečanje kakovosti bivanja prebivalcev, prilagoditev na podnebne spremembe, varovanje narave in ohranjanje identitete ter krepitev prodornosti in konkurenčnosti destinacije. V letu 2023 ima Kranjska Gora dobrih 10.000 ležišč (le petina v hotelih in penzionih in kar polovica 3-zvezdičnih in 43 % s sedežem izven občine), kar je v povprečju že skoraj 2 na prebivalca. Destinacija se približuje milijonu prenočitev (kar je 2-krat več kot leta 2008). Turizem v ožjem obsegu prispeva 50 % prihodkov in 63 % vseh delovnih mest v gospodarstvu občine, v širšem pa 86 % prihodkov in prav toliko delovnih mest. Turizem je glavna gospodarska panoga občine, zato so njegova konkurenčnost, dolgoročna vzdržnost ter v varstveno, ekonomsko, zdravstveno in podnebno izredno turbulentnih časih večja odpornost ključnega pomena.
Vizija Kranjske Gore skozi prizmo turizma
Vizija Kranjske Gore v osrčje postavlja prodornost panoge, uravnotežen razvojni model ter sobivanje lokalne skupnosti in turizma. Opredeljuje, kakšen turizem želimo razvijati v Kranjski Gori in kaj nam je pomembno: 'Prodoren in uravnotežen turizem Kranjske Gore kot aktivnega alpskega klimatskega letovišča, ki spoštuje in podpira sobivanje, varovanje narave, identiteto in urejenost ambientov, konkurenčno gospodarstvo, odlično izkušnjo obiskovalca in zadovoljno skupnost.
Z vizijo oživitve Kranjske Gore kot klimatskega letovišča želi Kranjska Gora izkoristiti svojo izjemno naravo, klimo in aktiven karakter ter na ta način nasloviti nove segmente gostov, ki cenijo te vrednote in iščejo nekaj več kot zgolj generično ponudbo, tudi izven poletnih ali zimskih konic. Ciljna tržna pozicija tako opredeljuje, da je 'Kranjska Gora izjemen naraven prostor, v središču Julijskih Alp in v Triglavskem narodnem parku. Z izjemno blagodejno klimo. Aktivna po duši. Alpsko klimatsko letovišče in aktivno outdoor središče. Pristno lokalna, a z dogodki svetovnega formata. Kjer se dogaja – doživetja 365 dni na stičišču treh dežel, a je tudi prostor, da se umiriš in prerodiš. Kakšna je Kranjska Gora – na kratko: 'KlimAktivna'. Ima idealno klimo za aktivnosti in dobro počutje vse leto'.
Pet ključnih področij delovanja in 53 ukrepov
Tako vizija kot ciljna tržna pozicija sta podprti s konkretnimi ukrepi, ki so razdeljeni na pet prednostnih področij delovanja. Njihova širina kaže na širše razumevanje turizma in potrebo po ne samo razvoju produktov in trženju, temveč aktivnemu upravljanju obiska in panoge, usmerjanju tokov, zagotavljanju ustreznih režimov, negovanju ambienta ter varovanju narave. Ukrepi so razdeljeni v 5 področij delovanja:
1. Steber delovanja 01 = Kakovostni in doživljajski preboj ponudbe. Cilj sta desezonalizacija in višja kakovost, za večjo odpornost in konkurenčnost destinacije. V okviru tega stebra so opredeljeni projekti za višjo kakovost ponudbe poleti ter razvoj novih produktov za krepitev privlačnosti obiska v preostalih 80 % leta (izven konic). Ključne smernice so:
a. Poletni nosilni produkti: bistvena kakovostna in segmentirana nadgradnja pohodništva in kolesarjenja;
b. Produkti za vmesne sezone in zelene zime: nov produkt 'Alpski klimatski wellbeing' ter prenovljen in okrepljen produkt poslovnega turizma;
c. Bela zima: povečanje zanesljivosti snežne odeje, žičnic in povezljivosti sistemov v alpskem in nordijskem delu;
d. Doživetja 365 dni: povečanje razpoložljivosti, obsega in dostopnosti;
e. Vlaganja v javno in zasebno produktno infrastrukturo.
2. Steber delovanja 02 = Upravljanje tokov, nastanitev in infrastrukture (v koničnih 20 % leta). Cilj je aktivno upravljanje za boljšo izkušnjo gostov in zadovoljstvo prebivalcev. V okviru tega stebra so projekti za umirjanje motornega prometa in rasti obsega nastanitev ter izvajanje režimov, ki zagotavljajo dolgoročno vzdržen turizem, skladen z zmogljivostjo skupnosti, javne infrastrukture in prostora. Ključne smernice so:
a. Nastanitve: preusmeritev iz rasti obsega nastanitev v kakovostne prenove obstoječih in izboljšanje storitve v smeri 4* (umirjanje na ravni 10.000 ležišč oz. +/- 1.000; maksimalno 2 ležišči na prebivalca);
b. Trajnostna mobilnost: dokončanje režimov umirjanja motornega prometa in nadaljnji razvoj nadomestnega sistema dostopa in storitev zelene mobilnosti. Zelena mobilnost pri ponudnikih;
c. Digitalizacija upravljanja destinacije, prometa in rezervacije parkirišč;
d. Usmerjanje obiska z upoštevanjem nosilne zmogljivosti in varstva okolja;
e. Javna infrastruktura: povečanje čistilne naprave in izgradnja garažne hiše v Kranjski Gori.
3. Steber delovanja 03 = Repozicioniranje in targetirano trženje. Cilj je okrepiti tržno pozicijo destinacije, razpršiti obisk čez vse leto ter nagovoriti ciljne segmente, ki cenijo naše vrednote. Ključne smernice so:
a. Tržno komuniciranje: bolj jasno, privlačno in močneje na trgu izpostavi pomembne pozicijske značilnosti Kranjske Gore (osrednja lega v Julijskih Alpah, tromeja in znamke svetovnega formata; ob tem pa razvijati produkt aktivnega alpskega wellbeinga in jo na krovni ravni pozicionirati kot ne zgolj outdoor destinacijo, temveč aktivno klimatsko letovišče);
b. Ciljno trženje po segmentih produktov, ciljnih skupinah in letnih časih;
c. Tuji trgi: skupna promocija preko platforme Julijskih Alp s krepitvijo vloge Kranjske Gore, s čemer se lahko resursi destinacijskega zavoda za turizem v večji meri lahko usmerijo v zadovoljevanje potreb gostov na destinaciji ter krepitev prodaje produktov (večja potrošnja/daljše bivanje/večje zadovoljstvo).
4. Steber delovanja 04 = Ohranjen ambient in identiteta destinacije. Cilj je negovanje ambienta ter skrb za kulturno dediščino, naravo in lokalno identiteto. Ključne smernice so:
a. Identiteta zunanjega prostora: večja skrb za oblikovano-urbanistično skladnost in ozelenitev odprtega prostora (ohranjanje alpske krajine in podobe destinacije);
b. Ohranjanje in podpora aktivni kmetijski dejavnosti skozi turizem: razumevanje vloge kmetijstva v negovanju kulturne krajine in pridelavi lokalne hrane;
c. Lokalni zeleni prehod: pristop vseh partnerjev v uvajanje konkretnih zelenih sprememb in dvig ravni zelene destinacije po Zeleni shemi slovenskega turizma;
d. Ambienti vasi: z ureditvami mikro ambientov in prezentacije elementov dediščine usmerjati obisk v vaških jedrih;
e. Identiteta v kulturi: skozi projekte spodbuditi povezovanje lokalne kulture in tradicije s turizmom.
5. Steber delovanja 05 = Okrepljen management in kadri destinacije upravljavsko in inovacijsko močno destinacijo, ki je privlačna za nove kadre in lokalno podjetništvo. Cilj je upravljavsko in inovacijsko močno destinacijo, ki je privlačna za nove kadre in lokalno podjetništvo. Ključne smernice so:
a. Okrepitev destinacijske management organizacije (DMO): krepitev in razvoj kadrov in funkcij;
b. Sodelujoča destinacija: pristopi se k bolj načrtnemu, organiziranemu in rednemu dialogu ter vključevanju ponudnikov in ključnih deležnikov (krajevne skupnosti, drugi zavodi, društva ipd.) v redne in razvojne naloge;
c. Kadri: organiziranje spodbud, parcel in lokalnega okolja, da bo zanimivejše za delo in bivanje kvalificiranih kadrov iz domačega in drugih okolij;
d. Mreža TIC: prilagoditev storitev in ureditve mreže TIC novim potrebam (od informiranja v usmerjanje in svetovanje).
Skupaj je opredeljenih 53 ukrepov, ki so prikazani v spodnji sliki in podrobneje predstavljeni v integralnem dokumentu.
Spremljanje izvajanja strategije
Osnovo za spremljanje uresničevanja predstavljajo strateški kazalniki uspešnosti, ki so opredeljeni na ravni posameznega področja ukrepanja. Občinska uprava Občine Kranjska Gora in Turizem Kranjska Gora bosta letno na spletni strani objavila letno poročilo o uresničevanju kazalnikov in druge pomembne informacije o uresničevanju strateškega dokumenta. Turizem Kranjska Gora o izvajanju strategije na letni ravni poroča Svetu zavoda, Občinska uprava občine pa pristojnemu odboru Občinskega sveta Občine Kranjska Gora.
Dostop do celotnega dokumenta
Celoten dokument Strategije razvoja in upravljanja turizma Občine Kranjska Gora 2025–2035 je objavljen na spodnji povezavi. Na voljo sta tudi krajša in daljša predstavitev (v preglednem power point formatu na koncu strani).
Celoten (PDF) dokument Strategija razvoja in upravljanja turizma v občini Kranjska Gora 2025–2035
Vsa vprašanja in predloge lahko naslovite na obcina@kranjska-gora.si.
V nadaljevanju so vsebine, ki so nastajale tekom procesa.
OBJAVLJAMO PREDLOG STRATEGIJE TURIZMA ZA OBČINO KRANJSKA GORA 2035
Vabimo vas, da 15. novembra 2024 podate pripombe oziroma predloge
Po javni predstavitvi predloga novelirane Strategije razvoja in upravljanja turizma za občino Kranjska Gora 2025–2035, ki je potekala v torek, 15. oktobra 2024, ob 17.30 v Ljudskem domu, vas vabimo k pregledu predloga tega pomembnega strateškega dokumenta.
Predlog objavljamo v obliki formata predstavitve, ki jasno in pregledno v prvem delu vsebuje analizo stanja, po opredelitvi izzivov poda strateški razvojni okvir (z vizijo in ciljno tržno pozicijo in razvojnim modelom s 5 področji ukrepanja), v osrednjem delu (ki je poimenovan ROADMAP ali akcijski načrt) pa poda konkretne ukrepe za dosego ciljev. Vključuje 53 projektov, ki so različnega obsega, od zahtevnih investicijskih do mehkih – ki so v zaključnem delu tudi finančno ovrednoteni.
Več o samem procesu si lahko pogledate v spodnjih člankih in na povezavah (vključno z analizo spletne ankete, ki je bila izvedena februarja letos, in vsemi izsledki delavnic, ki so potekale od marca do vključno septembra).
Vaše pripombe in predloge lahko posredujete na turizem2035@kranjska-gora.si, do najkasneje oziroma vključno 15. novembra 2024.
Pri pripombi/predlogu se nujno sklicujte na številko strani in podajte konkreten predlog spremembe ali dopolnitve.
Za vaše sodelovanje se vam že vnaprej najlepše zahvaljujemo
Občina Kranjska Gora in Turizem Kranjska Gora
Za ekipo izvajalk: Slavka Zupan (K&Z Svetovanje za razvoj), Miša Novak (ALOHAS) in Darja Radič (PROVOBIS)
VABILO NA JAVNO PREDSTAVITEV PREDLOGA NOVELIRANE STRATEGIJE TURIZMA KRANJSKA GORA 2035
Pridružite se nam v torek, 15. oktobra 2024, 17.30, Ljudski dom
Vljudno vas vabimo k udeležbi in prispevku k razpravi o predlogu novelirane Strategije razvoja in upravljanja turizma za občino Kranjska Gora 2025–2035. Vaša prisotnost in sodelovanje sta ključnega pomena pred obravnavo tega pomembnega strateškega dokumenta, ki vzpostavlja vzvode za prodoren in uravnotežen kranjskogorski turizem, ki spoštuje in podpira sobivanje, ohranjeno alpsko okolje, kakovostno bivalno okolje, konkurenčno gospodarstvo, odlično izkušnjo obiskovalca in zadovoljno skupnost.
Po intenzivnem pripravljalnem procesu, ki poteka od začetka letošnjega leta (in se je začel s spletno anketo in nato z odprtim javnim dogodkom), bomo predlog strategije predstavili na javnem posvetu, ki bo potekal v torek, 15. oktobra 2024, ob 17.30 v dvorani Ljudskega doma v Kranjski Gori.
Na predstavitvi bo priložnost za razpravo, po zaključeni javni razpravi pa bomo predlog dokončno dodelali, ga javno objavili, nato pa bo 18. decembra 2024 obravnavan na seji Občinskega sveta občine Kranjska Gora. Več o celotnem procesu in vmesne rezultate najdete na spletni strani Občine Kranjska Gora.
Za dodatne informacije ali pojasnila se lahko obrnete na elektronski naslov: obcina@kranjska-gora.si.
SEPTEMBRA NADALJUJEMO S PROCESOM USKLAJEVANJA NOVELIRANE STRATEGIJE TURIZMA, 15. OKTOBRA VABIMO NA JAVNO PREDSTAVITEV PREDLOGA
Po seriji aprilskih delavnic smo v okviru procesa priprave Strategije razvoja in upravljanja turizma v občini Kranjska Gora 2035 pred poletjem in tekom poletja izvedli naslednje aktivnosti, ki smo jih nadaljevali še v septembru:
- Izvedli smo dodatno fokusno delavnico z vsemi deležniki na področju izvajanja aktivnosti v naravi (28. maja 2024);
- Podali smo prvo vmesno informacijo na seji Občinskega sveta Občine Kranjska Gora (12. junija 2024);
- Kot eno pomembnih tem, ki zahteva posebno obravnavo, smo prepoznali tudi pozicioniranje in razvoj trajnostnega turizma na območju KS Dovje - Mojstrana kot Gorniške vasi in po uvodnih uskladitvah je potekala dodatna fokusna delavnica za opredelitev vizije, ciljev in ključnih projektov Gorniške vasi Dovje - Mojstrana dne 12. septembra 2024;
- Izvedli smo še nekaj dodatnih poglobljenih pogovorov ter uskladitve z Občino Kranjska Gora in Turizmom Kranjska Gora – ter na osnovi vseh pridobljenih inputov pripravili osnutek dokumenta in ukrepov oziroma akcijskega načrta.
- Osnutek vseh strateških opredelitev in predlog akcijskega načrta smo predstavili na tretjem delovnem srečanju Strateške skupine (12. septembra 2024).
Osnutek celotne strategije z akcijskim načrtom bomo do konca septembra dodelali, izvedli še dodatna potrebna usklajevanja, že zdaj pa napovedujemo javno predstavitev predloga, ki bo v torek, 15. oktobra, z začetkom ob 17.30, v dvorani Ljudskega doma v Kranjski Gori.
Prijazno vas vabimo, da si rezervirate čas in se nam pridružite.
Po predstavitvi in razpravi bomo finalno dodelali predlog in ga po javni objavi nato obravnavali na seji občinskega sveta občine Kranjska Gora 18. decembra 2024. Za več informacij ali podajanje predlogov se obrnite na obcina@kranjska-gora.si.
MARCA IN APRILA SMO IZVEDLI PRVI KROG USKLAJEVANJA Z VSEMI KLJUČNIMI DELEŽNIKI
Novelacijo turistične strategije vodimo kot celoletni proces, v katerega na različne načine vključujemo tiste skupine prebivalcev in deležnikov, ki so pomemben sestavni del lokalne skupnosti ter celostne ponudbe in izkušnje obiskovalca Kranjske Gore. Po uspešno izvedeni anketi februarja in uvodnih pogovorih s Strateško skupino smo v prvem tednu aprila na treh ločenih delavnicah odprli razpravo o najpomembnejših izzivih turistične destinacije Kranjska Gora in možnih rešitvah v naslednjih 10-tih letih.
Ključni poudarki iz izvedenih 3 delavnic
Na dopoldanski delavnici v četrtek, 4. aprila 2024, smo se s predstavniki več kot 40 najpomembnejših turističnih ponudnikov in outdoor agencijami prednostno osredotočili na vprašanje sezonskosti: kako v 20 % leta, to je v konicah sezone, bolje upravljati turizem in namesto širjenja nastanitev spodbuditi dvig kakovosti ponudbe na vseh ravneh. Spraševali smo se, v katero smer nadgraditi produkte in dopolniti doživetja v ostalih 80 % leta, da bo destinacija celoletno konkurenčna in bolje prilagojena vse bolj zelenim zimam na eni strani in potrebam novih generacij na drugi.
Na drugo (popoldansko) delavnico 4. aprila 2024 so bili povabljeni predstavniki vseh petih krajevnih skupnosti, agrarnih skupnosti, turističnih in planinskih društev ter ostalih večjih društev. Izpostavili so potrebo po večjem spoštovanju lokalnih prebivalcev, kmetov, zasebne lastnine, narave in prizadevanj prostovoljcev v društvih, tako s strani obiskovalcev in kot tudi začasnih prebivalcev, ki v kraju bivajo za vikende. Lokalni deležniki si želijo tesnejšega sodelovanja pri načrtovanju režimov obiska, turistične ponudbe, umeščanju kolesarskih in pohodniških poti. Posebej je bilo izpostavljeno upravljanje dnevnega obiska, pravočasno komuniciranje novih pravil in dejstva, da je kapaciteta obstoječih parkirišč zadostna glede na nosilno zmogljivost posameznih vasi in narave. Opozorili so, da širjenje parkirišč povečuje dnevni obisk.
V petek, 5. aprila 2024, zvečer je Občina Kranjska Gora na tretjo, odprto delavnico, povabila še splošno javnost, saj je prav iskanje pravega ravnotežja v sobivanju med prebivalci in turizmom eno pomembnejših vprašanj prihodne poti turizma v občini. Delavnice se je udeležilo več kot 30 zainteresiranih občanov. Poudarili so, da so posebej ponosni na gorsko naravo in potrebo po ohranjanju le-te, izpostavili pa skrb, da slednje ne bomo preveč obremenili. Domačini si želijo umirjanja rasti turizma in spoštovanja lokalne skupnosti. Visoke cene nepremičnin odganjajo mlade domačine izven občine, kraji pa izgubljajo kreativni potencial in identiteto. V petih omizjih je nastalo več odličnih predlogov za bolj trajnostni pristop, od postavitve zgornje meje obsega ležišč glede na prebivalca (1,5), do podpore pri načrtovanju turističnih kmetij, prepovedi zasajanja invazivnih rastlin in navodilih za sajenje avtohtonih vrst v javni prostor in zunanje okolico turističnih objektov in hiš, pa vse do umika parkirišč iz rečnih strug. Za nadaljnje delovanje in še posebej uvajanje sprememb v turistični ponudbi pa na vseh ravneh potrebujemo kadre, zato je potrebno razmisliti o poseben programu spodbud in ugodnosti za vse, ki bi želeli razvijati svojo karier v Kranjski Gori.
Kako naprej v procesu
Na podlagi razprav iz delavnic in ugotovitev iz ankete so pripravljavci že predlagali področja, kjer v obstoječi strategiji vidijo potrebne spremembe in se o tem pogovorili s člani Strateške skupine (drugo srečanje je potekalo 11. april 20024, naslednje v začetku junija in nato septembra). Za določena področja smo ugotovili, da so potrebni dodatni bolj osredotočeni pogovori, kot npr. produkt kolesarjenja, izvesti pa bo potrebno še več individualnih oziroma poglobljenih pogovorov.
V drugi polovici maja je predvideno skupno srečanje večjih turističnih ponudnikov in predstavnikov krajevnih skupnosti in civilne družbe. Z izhodišči strategije bo junija seznanjen občinski svet, čez poletje in v jesenskem času pa bo strategija dopolnjena s konkretnimi predlogi strateških projektov oziroma akcijskim načrtom.
Vabimo vas, da na povezavi pogledate analizo stanja in delovni nastavek ključnih strateških opredelitev.
SPLETNA ANKETA TURIZEM KRANJSKA GORA 2035: zbrali in analizirali smo vaše poglede
V okviru procesa priprave načrta razvoja in upravljanja turizma v občini Kranjska Gora do leta 2035 je od 5. februarja do 9. marca 2024 potekala spletna anketa, v kateri smo vas vprašali o vaših pogledih na ključne izzive, razvojno smer in prioritetne ukrepe na področju razvoja in upravljanja turizma v občini Kranjska Gora.
Odzvalo se vas je več kot 450, v celoti pa anketo izpolnilo 333, od tega slabi dve tretjini občanov, ki se ne ukvarjate s turizmom, in dobra tretjina turističnih ponudnikov. Večji del odgovorov smo naslovili na obe javnosti, nato pa določena vprašanja poglobili po segmentih ter na ta način dobili temeljit in poglobljen pogled na vse ključne vidike. Večina vprašanj je bila zastavljenih na način, da smo lahko kvantitativno primerjali poglede, nekaj je bilo odprtih, pridobili pa smo izredno veliko vaših pogledov, zapisov in predlogov. Skrbno smo jih preučili in jih bomo ustrezno vključili v naslednje korake in predloge ukrepov.
Na povezavi objavljamo podrobno analizo ankete in vas vabimo, da jo pregledate. Če poskušamo povzeti zgolj nekaj ključnih sporočil: Turizem prepoznavate kot najpomembnejšo dejavnost občine, ki pomembno vpliva tudi na druge dejavnosti in prinaša pozitivne učinke za skupnost, pri čemer ste občani zelo visoki ocenili problematiko vpliva turizem na povečanje cen nepremičnin, prometnih težav, prevelik obseg dnevnih obiskovalcev v visoki sezoni, ob tem tudi širitev preprostih nastanitev, vpliv prekomernega onesnaževanja ter vpliv turizma na povečanje življenjskih stroškov.
Zadovoljstvo z razvojem turizma ste ocenili na 2,1 od 4, splošno zadovoljstvo s kakovostjo bivanja v občini pa nekoliko višje, z 2,6 od 4. Kljub temu ste prepoznali pozitivne premike na izboljšanju kakovosti turistične ponudbe v primerjavi z 10 let nazaj, najbolj pa izpostavili poslabšanje upravljanja (povečanih) turističnih in prometnih tokov, večinsko vezanih na visok dnevni obisk v visoki sezoni, še posebej ob koncih tedna in lepem vremenu. Med prioritetnimi ukrepi tako poudarjate urejanje in umirjanje prometa, urejanje javne in turistične infrastrukture, vlaganja v izboljšanje kakovosti ponudbe in upravljanje obiska (geografsko in časovno – krepitev ponudbe za jesen in pomlad). Med vsebinskimi odgovori je zelo izpostavljena vizija dolgoročno vzdržnega ravnovesja med turizmom in lokalno skupnostjo. Želite si aktivnejšega dialoga in sodelovanja v destinaciji.
Analizo spletne ankete nadete tukaj.
Občina Kranjska Gora v partnerstvu s Turizmom Kranjska Gora pristopa k posodabljanju načrta razvoja in upravljanja turizma v destinaciji za naslednje desetletje, saj se čez leto dni izteče veljavnost obstoječi Strategiji razvoja turizma občine Kranjska Gora 2015–2025.
Kot smo zapisali v krovni razvojni strategiji občine, turizem je in ostaja tudi v prihodnje najpomembnejša gospodarska panoga občine, s pomembnim učinkom na ostale dejavnosti, zaposlenost in dohodek občanov.
Naš ključni strateški cilj v občini Kranjska Gora je sobivanje. Razvojni koncept turizma, ki bo omogočil prijazno in dolgoročno vzdržno sobivanje občanov in obiskovalcev. Ki bo odgovoren do vseh: do okolja, ljudi oziroma skupnosti, hkrati pa tudi ponudil perspektivo za domače podjetnike, kmete in še posebej tudi za mlade.
Prihodnji razvojni koncept se tiče vseh nas – zato je vaše aktivno sodelovanje res ključno. Vabimo vas k sodelovanju v čim večjem številu, saj bomo le v odprtem dialogu in ob aktivnem sodelovanju vseh vas oblikovali pravi model sobivanja in ustvarili vsem prijazno občino.
Intenzivne globalne spremembe, novi trendi, tehnologije in potovalne navade vedno močneje vplivajo tudi na lokalne razmere, tako na konkurenčnost destinacije in posameznih turističnih podjetij kot tudi na zadovoljstvo naših gostov, v osnovi in temeljih pa vse bolj na kakovost bivanja občanov. Na lokalno skupnost.
V katero smer začrtati nadaljnji razvoj in upravljanje destinacije Kranjska Gora, ob vse toplejših zimah, povečanem poletnemu pritisku na gorski svet, pomanjkanju kadrov ter omejenih naravnih virih, zmogljivostih infrastrukture in prostora. Kako zagotoviti uspešno sobivanje med turizmom in vsakdanjim življenjem prebivalcev destinacije oziroma občine Kranjska Gora? Kaj turizem še lahko stori za skupnost? Kje so meje in kje potenciali ter sinergije turizma?
Konec januarja smo začeli celoletni odprti proces priprave strategije turizma, v katerega vabimo vse skupine deležnikov. V procesu želimo skupaj z vsemi vami – prebivalci vseh generacij, turističnimi ponudniki, kmeti in podjetniki v drugih dejavnostih – dogovoriti nadaljnjo smer ter prednostne ukrepe razvoja in upravljanja turizma v občini Kranjska Gora vse do leta 2035.
Delo bo intenzivno poteklo praktično tekom celotnega leta 2024:
1. Prvi korak je spletna anketa ki bo odprta do konca februarja.
2. Februarja bodo potekali poglobljeni intervjuji z notranjimi in zunanjimi deležniki.
3. Celoten proces bo spremljala in strokovno usmerjala stalna širša Strateška skupina, v katero bodo imenovani predstavniki vseh skupin deležnikov (s področja turizma in povezanih dejavnosti ter predstavniki lokalnih oziroma krajevnih skupnostih). Sestala se bo 4-krat, v vseh ključnih fazah priprave načrta (želimo pa jo vzpostaviti kot stalno skupino, ki bo v celotnem obdobju redno spremljala izvajanje strategije):
a. Prva delavnica: 26. marec 2024;
b. Druga delavnica: 9. april 2024;
c. Tretja delavnica: 4. junij 2024;
d. Četrta delavnica: September 2024.
4. Aprila sledijo fokusna srečanja oziroma delavnice – tako s turističnimi ponudniki kot tudi z vsemi krajevnimi in agrarnimi skupnostmi (saj se turizem odvija v prostoru):
a. Fokusna delavnica 1 (turistično gospodarstvo): 4. april 2024, dopoldan;
b. Fokusna delavnica 2 (sveti vseh petih krajevnih skupnosti, agrarne skupnosti in predstavniki ključnih društev po območjih): 4. april 2024, popoldan;
c. Dodatna kombinirana fokusna delavnica: 28. maj 2024 (predstavniki fokusnih skupin 1 in 2).
5. Izredno pomemben element procesa je zasnovan kot »odprti dogodek«, ki bo potekal v petek, 5. aprila 2024 (v pozno-popoldanskih oziroma večernih urah), kamor vabimo vse zainteresirane občane. Potekal bo kot delavnica s strukturirano razpravo po metodi »odprtega prostora«, kjer bomo naslovili vse teme, ki so nam pomembne za sobivanje – tako izzive kot predloge rešitev.
6. Ko bo po delavnicah in dodatnih usklajevanjih oblikovan osnutek načrta, bo le-ta javno predstavljen in po uskladitvah potrjen do konca leta 2024 na organih Občine Kranjska Gora.
Prijazno vas vabimo k sodelovanju – v prvem koraku z izpolnitvijo spletne ankete.
Zanima nas vaš pogled na to, kje smo danes in kaj moramo storiti, da bomo turizem in turistične tokove od Rateč do Mojstrane usmerjali na način, ki bo v osnovi zagotavljal kakovostno življenjsko okolje, prinašal vrednost za vse ter nudil gospodarsko perspektivo za mlade, kmetije, turistične ponudnike, podjetnike in širšo lokalno skupnost, ob tem pa tudi visokokakovostno izkušnjo za naše goste.
Izpolnjevanje ankete vam bo vzelo dobrih 20 minut vašega časa. Vprašanja so večinoma pripravljena na način, da opredelite stopnjo vašega strinjanja ali nestrinjanja, nekaj je odprtih vprašanj, dovolj pa je tudi možnosti, da dodate komentar ali podate predlog.
Vaše odgovore pričakujemo do vključno 29. februarja 2024. Morebitna vprašanja in dodatne komentarje lahko posredujete na spodnji kontaktni naslov.
Rezultate ankete bomo objavili na pričujoči strani v začetku marca.
Do ankete dostopate na tej povezavi:
(kliknite na QR kodo ali pa jo skenirajte s telefonom)
Želite več informacij ali kadarkoli podati svoj pogled
Želite več informacij ali kadarkoli posredovati svoje mnenje, predlog? Ves čas procesa je aktiven kontaktni e-naslov turizem2035@kranjska-gora.si Vabljeni!