MARCA IN APRILA SMO IZVEDLI PRVI KROG USKLAJEVANJA Z VSEMI KLJUČNIMI DELEŽNIKI
Novelacijo turistične strategije vodimo kot celoletni proces, v katerega na različne načine vključujemo tiste skupine prebivalcev in deležnikov, ki so pomemben sestavni del lokalne skupnosti ter celostne ponudbe in izkušnje obiskovalca Kranjske Gore. Po uspešno izvedeni anketi februarja in uvodnih pogovorih s Strateško skupino smo v prvem tednu aprila na treh ločenih delavnicah odprli razpravo o najpomembnejših izzivih turistične destinacije Kranjska Gora in možnih rešitvah v naslednjih 10-tih letih.
Ključni poudarki iz izvedenih 3 delavnic
Na dopoldanski delavnici v četrtek, 4. aprila 2024, smo se s predstavniki več kot 40 najpomembnejših turističnih ponudnikov in outdoor agencijami prednostno osredotočili na vprašanje sezonskosti: kako v 20 % leta, to je v konicah sezone, bolje upravljati turizem in namesto širjenja nastanitev spodbuditi dvig kakovosti ponudbe na vseh ravneh. Spraševali smo se, v katero smer nadgraditi produkte in dopolniti doživetja v ostalih 80 % leta, da bo destinacija celoletno konkurenčna in bolje prilagojena vse bolj zelenim zimam na eni strani in potrebam novih generacij na drugi.
Na drugo (popoldansko) delavnico 4. aprila 2024 so bili povabljeni predstavniki vseh petih krajevnih skupnosti, agrarnih skupnosti, turističnih in planinskih društev ter ostalih večjih društev. Izpostavili so potrebo po večjem spoštovanju lokalnih prebivalcev, kmetov, zasebne lastnine, narave in prizadevanj prostovoljcev v društvih, tako s strani obiskovalcev in kot tudi začasnih prebivalcev, ki v kraju bivajo za vikende. Lokalni deležniki si želijo tesnejšega sodelovanja pri načrtovanju režimov obiska, turistične ponudbe, umeščanju kolesarskih in pohodniških poti. Posebej je bilo izpostavljeno upravljanje dnevnega obiska, pravočasno komuniciranje novih pravil in dejstva, da je kapaciteta obstoječih parkirišč zadostna glede na nosilno zmogljivost posameznih vasi in narave. Opozorili so, da širjenje parkirišč povečuje dnevni obisk.
V petek, 5. aprila 2024, zvečer je Občina Kranjska Gora na tretjo, odprto delavnico, povabila še splošno javnost, saj je prav iskanje pravega ravnotežja v sobivanju med prebivalci in turizmom eno pomembnejših vprašanj prihodne poti turizma v občini. Delavnice se je udeležilo več kot 30 zainteresiranih občanov. Poudarili so, da so posebej ponosni na gorsko naravo in potrebo po ohranjanju le-te, izpostavili pa skrb, da slednje ne bomo preveč obremenili. Domačini si želijo umirjanja rasti turizma in spoštovanja lokalne skupnosti. Visoke cene nepremičnin odganjajo mlade domačine izven občine, kraji pa izgubljajo kreativni potencial in identiteto. V petih omizjih je nastalo več odličnih predlogov za bolj trajnostni pristop, od postavitve zgornje meje obsega ležišč glede na prebivalca (1,5), do podpore pri načrtovanju turističnih kmetij, prepovedi zasajanja invazivnih rastlin in navodilih za sajenje avtohtonih vrst v javni prostor in zunanje okolico turističnih objektov in hiš, pa vse do umika parkirišč iz rečnih strug. Za nadaljnje delovanje in še posebej uvajanje sprememb v turistični ponudbi pa na vseh ravneh potrebujemo kadre, zato je potrebno razmisliti o poseben programu spodbud in ugodnosti za vse, ki bi želeli razvijati svojo karier v Kranjski Gori.
Kako naprej v procesu
Na podlagi razprav iz delavnic in ugotovitev iz ankete so pripravljavci že predlagali področja, kjer v obstoječi strategiji vidijo potrebne spremembe in se o tem pogovorili s člani Strateške skupine (drugo srečanje je potekalo 11. april 20024, naslednje v začetku junija in nato septembra). Za določena področja smo ugotovili, da so potrebni dodatni bolj osredotočeni pogovori, kot npr. produkt kolesarjenja, izvesti pa bo potrebno še več individualnih oziroma poglobljenih pogovorov.
V drugi polovici maja je predvideno skupno srečanje večjih turističnih ponudnikov in predstavnikov krajevnih skupnosti in civilne družbe. Z izhodišči strategije bo junija seznanjen občinski svet, čez poletje in v jesenskem času pa bo strategija dopolnjena s konkretnimi predlogi strateških projektov oziroma akcijskim načrtom.
Vabimo vas, da na povezavi pogledate analizo stanja in delovni nastavek ključnih strateških opredelitev.