Prodaja na domu - sporočilo za javnost
PRODAJA NA DOMU IN PRAVICE POTROŠNIKOV
Evropskih potrošniški center Slovenija (EPC) opozarja na slabe izkušnje potrošnikov, povezane s prodajo na domu ter jih na konkretnem primeru seznanja z njihovimi pravicami:
Zastopnik podjetja, ki prodaja ležišča in pregrinjala, je v svoji predstavitvi na domu potrošnika povedal, da njihovi izdelki delujejo kot zaščita pred kozmičnim sevanjem in »geopatogenimi« conami, da okoli človeka zgradijo močno energetsko polje, kar preprečuje nastanek različnih obolenj. Zastopnik je navedel vrsto bolezenskih stanj, na katera izdelki ugodno vplivajo, nato pa potrošniku predlagal nakup ležišča ter pregrinjala. Cena ležišča je bila 720 evrov, pregrinjala pa 760 evrov.
Potrošnik v nobenem primeru ni obvezan, da izdelek kupi. Če se vseeno odloči za nakup, vendar si v 14 dneh po nakupu premisli, lahko izdelek vrne zastopniku, brez da bi moral za to navesti razlog. Če prodajalec po poteku 14 dni od vračila izdelka ne vrne kupnine, lahko potrošnik poda prijavo na Tržni inšpektorat RS, ki lahko podjetje kaznuje z globo.
Potrošnik se je za nakup odločil zaradi prepričanja, da bodo izdelki pozitivno vplivali na njegovo zdravje, vendar pa ti ne sodijo med medicinske pripomočke, zato zastopnik ne bi smel obljubljati učinkov na zdravje, če le-ti niso dokazani. Tovrstno trženje sodi med nepoštene poslovne prakse, ki so z zakonom prepovedane in jih potrošnik lahko prijavi Tržnemu inšpektoratu RS.
Zastopniki, ki prodajajo blago na domu, znajo biti zelo vztrajni. Pri tem naj opozorimo, da gre v primeru, ko potrošnik zastopnika prosi, da naj zapusti njegov dom, vendar ta prošnje ne upošteva, za agresivno poslovno prakso, ki je z zakonom prepovedana in se kaznuje z globo! Celotno besedilo informacije je objavljeno na: http://www.epc.si
EVROPSKI POTROŠNIŠKI CENTER SLOVENIJA
Kotnikova 5
1000 Ljubljana
tel.: 01 400 3729
e-pošta: epc.mgrt@gov.si
http://www.epc.si